Germany | Finland | Saint Petersburg | Drive

مدارس بین المللی در ترکیه

 

مدرسه بین المللی در ترکیه
مدرسه بین المللی در ترکیه

مدرسه ها در ترکیه به سه دسته تقسیم میشود:

۱.مدارس دولتی:
مدارس دولتی همانند مدارس ایران بوده، به این معنی که طبق مصوبه آموزش و پرورش تمام مدارس دولتی از یک سیستم آموزشی تعریف شده و مشخص پیروی میکنند و در تمام ترکیه از افراد ترک و غیره ترک هیچ گونه هزینه ای درطول تحصیل گرفته نمی شود.
فقط در بعضی موارد مدرسه کمک هزینه ناچیزی بنابه میل والدین دریافت می کند، که نهایتاَ این هزینه اجباری نمی باشد. یکی از نکات بسیار مهم در مدارس دولتی این است که دانش آموز میبایست به مدرسه محل سکونت خود طبق اجاره نامه خانه مراجعه کند.

۲.مدارس خصوصی ترک:
مدارس خصوصی ترک همانند مدارس غیر انتفاعی ایران است، که این نوع مدرسه امکانات آموزشی بهتر و فعالیتهای متنوع تر از برنامه درسی دانش آموزان را داراست. این فعالیتها میتواند شامل یک یا دو نوع زبان خارجه ، موسیقی، هنر و ورزش به صورت تخصصی تر و با امکاناتت بهتر از طرف مدرسه ارائه شود. معمولاَ هزینه های مدارس خصوصی در ترکیه از سالیانه ۱۵۰۰۰ لیر تا ۲۵۰۰۰ لیر بسته به نوع مدرسه و خدمات میباشد.در مدارس خصوصی ترک زبان ،زبان تدریس و کتابها ترکی بوده و زبانهای خارجی دیگر به صورت تقویتی و بدون گرفتن هیچگونه هزینه اضافی به صورت درسهای فوق العاده به دانش آموزان ارائه می شود.

۳.مدارس بین الملل:
مدارس بین الملل در ترکیه همانند مدارس اروپاییست ،که بعضاَ این مدارس شعبه ای از مدارس خارج از ترکیه ، در ترکیه میباشند، که اساساَ سیستم آموزشی آنها آمریکایی یا اروپایی بوده که از امکانات بسیار بالایی برخوردار میباشند . زبان تدریس این نوع مدارس معمولاَ انگلیسی ، آلمانی و فرانسه بوده و زبان ترکی به صورت درسهای فوق العاده برای برقرار کردن ارتباط دانش آموز در محیط بیرون ارائه میشود .
هزینه های سالیانه این نوع مدارس معمولاَ بین ۲۵۰۰۰ دلار تا ۵۰۰۰۰ دلار به بالا میباشد .به طور مثال مدرسه بین المللی Istanbul international community school (IICS) یکی از بهترین مدارس بین الملل استانبول میباشد که در منطقه بیوک چکمجه واقع شده است. هزینه سالیانه این مدرسه ۳۲۲۰۰ دلار میباشد. در زیر اطلاعات چند مدرسه انگلیسی زبان در ترکیه را که خیلی معتبر هستند با آدرس و شماره تماس ذکر می کنیم.

آدرس و شماره تماس مدرسه های بین المللی معروف در ترکیه :

 
 

MEF International Schools Istanbul

Adres: Ulus, Leylak Sk. No:22, 34340 Beşiktaş/İstanbul

Telefon(0212) 362 26 33

The British International School

Adres: Etiler, Tuğcular Sk. No:27, 34337 Beşiktaş/İstanbul

Telefon(0212) 257 51 36

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید