Germany | Finland | Saint Petersburg | Drive

معرفي استانبول

استانبول

مسجد سلطان محمود تحصيل در تركيهاستانبول  (به تركي استانبولي İstanbul) بزرگترين شهر تركيه است و قلب اقتصادي، فرهنگي و تاريخي تركيه محسوب مي شود. جمعيت استانبول 13.5 ميليون نفر است و در مركز دومين منطقه بزرگ شهري اروپا قرار دارد و از لحاظ جمعيت ساكن در منطقه شهري دومين شهر بزرگ جهان است. مساحت استانبول 5،343 كيلومتر مربع است و در مرز ايالت استانبول قرار دارد.

در سال2010 نزديك به 7 ميليون توريست خارجي از استانبول بازديد كرده اند و در اين سال به عنوان مركز فرهنگي اروپا نام گذاري شد.

در سال2010 نزديك به  7 ميليون توريست خارجي از استانبول بازديد كرده اند و در اين سال  به عنوان مركز فرهنگي اروپا نام گذاري شد. استانبول دهمين شهر توريستي جهان است. برخي از قسمت هاي تاريخي شهر استانبول در ميزاث جهاني يونسكو ثبت شده اند. مركز فرهنگي و تفريحي شهر در منطقه  Beyoğlu در قسمت ساحلي قرار دارد. استانبول به عنوان شهري جهاني تعداد بسياري از مراكز شركت هاي بزرگ و رسانه هاي جمعي را در خود جاي داده است و بيش از يك چهارم توليد ناخالص ملي تركيه را عهده دار است. درخواست برگزاري المپيك 2020 در استانبول از طرف تركيه به كميته جهاني المپيك ارسال شده است.

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید