Germany | Finland | Saint Petersburg | Drive

آزمون يوس YOS

آزمون يوس yos

آزمونی است که دانشجویانی که قصد تحصيل در تركيه  در مقاطع لیسانس در دانشگاه های ترکیه دارند بایستی در آن شرکت کنند ونتیجه ی این آزمون برای تمامی دانشگاه ها ی ترکیه مورد قبول می باشد.

این آزمون تا سال 2010 به صورت سراسری توسط سازمان سنجش کشورترکیه برگزار می شد اما در سال های بعد و از سال 2012 براساس مقررات تصویب شده در نظام آموزشی ترکیه هر دانشگاه به صورت مستقل این آزمون را برگزار می کند. دانشجویانی که قصد شرکت در این آزمون را دارند ایتدا بایستی دانشگاه مورد نظر خود را تعیین کرده وسپس تاریخ و نحوه ی ثبت نام را ازسایت دانشگاه تعقیب نموده ودر آزمون شرکت نمایند.

آزمونی که از طریق سازمان سنجش تا قبل از سال 2010 برگزار می شد شامل 80 سوال بود که از این تعداد 45 سوال تست هوش30،  سوال ریاضی و 5 سوال هندسه بود. بعداز آن که برگزاری این آزمون به عهده ی خود دانشگاه ها گذاشته شد تعداد سوالات و بودجه بندی سوالات نیز از شرایط هر دانشگاه تاثیر پذیرفت به طوریکه در سال 2011 بعضی از دانشگاهها تنها ریاضیات و هندسه و یا فقط تست هوش را در سوالات آوردند.

شرایط متقاضیان شرکت در این آزمون:

1- متقاضیان باید دانش آموز سال آخر دبیرستان یا فارغ التحصیل دبیرستان باشند.
2- متقاضیان باید جزء اتباع خارجی باشند.
3- در صورتی که یک متقاضی در بدو تولد تبعه ترکیه بوده و با گواهی وزارت کشور ترکیه از تابعیت این کشور خارج شده باشند باید برگه های مورد نظر را از وزارت کشور اخذ و ارائه نماید.
4- اتباع جمهوری ترکیه یا جمهوری ترک قبرس شمالی که دوره دبیرستان را به طور کامل در خارج از کشورهای فوق به اتمام رسانده باشند حق برخورداری از این قانون را دارا می باشند.

براي تهيه منابع آزمون يوس به صفحه انتشارات و منابع آزمون ها مراجعه كنيد.

برای تهیه ویدیوهای آموزشی آزمون یوس با شماره تلفن 88982806 تماس حاصل فرمایید.

 

 

دیدگاه‌ها   

#2 ادمین 1397-10-01 21:30
سلام. ممنون
بله رشته نرم افزار نیز جزو رشته هایی است که با آزمون یوس می توانید در آن تحصیل کنید.
#1 امیر حسین 1397-09-07 12:55
سلام وقت بخیر
در آزمون یوس به غیر از رشته های پزشكی
رشته برنامه نویسی هم دارد یانه؟
لطفا جواب بدید

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید